Ryhmäliikuntatunnit

 

VIIKKO 21

Maanantai 20.5

Klo 10:00: Kahvakuula

Tiistai 21.5

Klo 10:00: Pihareeni (juoksupainotteinen, lähtö Rintamalta)

Keskiviikko 22.5

Klo 10:00: Voima

Klo 18:00: Kehonpaino

Torstai 23.5

Klo 10:00: Äiti-vauvareeni

Klo 18:00: Rintamareeni

Perjantai 24.5

Klo 10:00: Venyttely/liikkuvuus

 

 

TUNTIKUVAUKSET

Rintamareeni

Toiminnallinen ja vauhdikas kuntopiirin omainen tunti, jossa käytetään monipuolisesti ja vaihdellen erilaisia välineitä kahvakuulista vapaisiin painoihin sekä kuminauhoista omaan kehonpainoon.

Kahvakuula

Tällä tunnilla opetellaan treenin muodossa perusteita kahvakuulaliikkeistä sekä opitaan käyttämään kahvakuulaa yhtenä tehokkaana treenivälineenä. Edistää sekä lihaskuntoa että aerobista kuntoa.

Kehonmuokkaus

Jos kaipaat kiinteytystä ja lihaksikkaita muotoja kehoon, tämä treeni on sinua varten! Tunnilla käydään koko kroppaa kokonaisvaltaisesti läpi kehonmuokkausta ja kiinteytystä edistävillä tavoilla.

Kehonpaino

Tällä tunnilla suoritetaan kaikki liikkeet pelkästään omalla kehonpainolla.

Venyttely/liikkuvuus

Tällä tunnilla edistetään koko kehon liikkuvuutta aktiivisella venyttelyllä. 

Voima

Tällä tunnilla opetellaan perinteisiä levytankoliikkeitä sekä harjoitetaan puhtaasti voimaa käyttäen välineinä levytankoja ja muita vapaita painoja.

Tehoreeni 

Tämä tunti kestää muista poiketen vain 30 minuuttia. Nimensä mukaisesti tunnilla otetaan tehot irti lyhyessä ajassa. Tunnilla hyödynnetään yksinkertaisia painoilla tehtäviä liikkeitä sekä omaa kehonpainoa. 

Äiti-vauvareeni

Tämä tunti on tarkoitettu äideille ja alle vuoden ikäisille lapsille. Reenissä huomioidaan synnytyksestä palautuminen ja treenataan turvallisesti sekä kehonpainolla että vauvoja (tai pienvälineitä) painona hyödyntäen. 

HIIT

Kyseinen tunti on ehdottomasti haastavin treeni. Tunnilla käytetään isoja perusliikkeitä (kuten etukyykky, takakyykky, maastaveto...) kuntopiirin omaisesti lyhyillä palautusjaksoilla. Tällä tunnilla saa varmasti sykkeen huippuunsa! Tukee voimaominaisuuksia sekä on aerobisesti haastava.


HUOM! Jokainen tunti soveltuu sekä aloittelijalle että enemmän treenanneelle. Pyrimme aina pureutumaan myös ryhmäliikunnassa yksilöön sen verran, että löydetään jokaisen tasolle sopiva variaatio eri liikkeistä. Ainoastaan HIITissä olisi hyvä olla kokemusta isoista perusliikkeistä; tärkeimpinä etukyykky, takakyykky ja maastaveto.